17 Ocak 2013 Perşembe

Modern Zamanlarda Değişen Beyaz Atlı Prens Anlayışı: Christian Grey

Bir Fifty Shades of Grey furyasıdır almış başını gidiyor. Kime sorsam bu kitap öneriliyor, kitabın kahramanının ne kadar "orijinal" olduğu dillerden düşmüyor. Ee ben de bir yere kadar dayandım, merak merak nereye kadar dedim ve gidip kitabı almadım. PDF formatında açıp okudum orijinal dilinden. Neden almadım? Çünkü fazla popüler olan şeylerden itinayla kaçarım, bestsellerları ünleri geçince okumaya çalışırım. Ve bir de kitapçıda şöyle bir karıştırdığım bu kitap edebi açıdan doyurucu gelmeyince bu yolu tercih ettim.




İlk kitabı okudum sadece. Ve tek kelime ile vasat. Yazarın hayal gücünün çok sığ olduğunu ve onu tahrik eden şeylerin ne kadar da basit olduğunu gördüm. Christian Grey fanları hemen saldırmasınlar lütfen. Elbette gerekçelerim var.


1) Kitapta çizilen kadın karakter yani Anastasia Steele'den başlayalım. Kızımız son zamanlarda gençlere yönelik bestseller yazarların en çok tercih ettiği kız imajına cuk diye oturuyor. Yani oldukça sıradan, kendini pek de güzel bulmayan bir üniversite öğrencisi. Bu tipi açıkçası Twilight'taki Bella'ya benzettim. O da aşırı sıradanlıkla Yunan Tanrılarını andırdığını her fırsatta söylediği vampir Edward Cullen ile evlenmişti. Neden sıradan kız imajı çiziliyor? Cevabı çok basit, oldukça sıradan olan ve hayal aleminde sürüklenip giden milyonlarca genç kıza ulaşabilmek.Bu kitabı okuyan her genç kız şunu düşünüyor: günün birinde benim de Christian Grey'im gelecek, benim saklı güzelliklerimi keşfedecek. Öyle bir dünyanın olmadığını hatırlatarak Anastasia'nın tamamen bir pazarlama ürünü olarak yaratıldığını hatırlatmayı borç bilirim.


2) Christian Grey, aşırı zengin, çok yakışıklı, gri gözlü(!), sporunu aksatmayan, yemek kültürü çok gelişmiş, spor araba tutkunu ve tabiki çok iyi araba kullanan, helikopter kullanan (oha), süper lüks evlerde ikamet eden, istisnasız her sevişmede kadını orgazma ulaştırma kapasitesine sahip, tolere edilebilecek bir kaç fantezisi olan 20'li yaşlarında bir iş adamı. Hıhı oldu canım. Bir karakter bu kadar herkese hitap etmesi için yaratılmış olabilir ancak. İşin daha ilginci meşhur Christian Grey'imizin sıradan Anastasia'dan etkilenmesi. Kitapta sürekli vurgulanan noktalar var Grey ile ilgili. Bunlardan biri Christian Grey'in Anastasia'ya sürekli yemek yemesi konusunda ısrar etmesi. Gerçek hayatta yeme kilo alırsın diyen erkek yerine yemeye teşvik eden bir erkek. genç kızlarımızdan 10 puan daha kaptı. Diğer nokta Christian Grey'in her fırsatta Anastasia'ya istediği her şeyi alabilecek kadar zengin olduğunu vurgulaması. Para faktörü tüm beyaz atlı prens romanlarının vazgeçilmez unsuru. Roman kahramınımız bu açıdan inanılmaz güçlü, her şey elinde, yapamayacağı şey yok. Tüm bunlara ilave olarak korumacı bir kişi. Kadınların kendilerini güvende hissetme ihtiyacı da böylece karşılanıyor.


3)En önemli mesele Christian Grey'in fantezileri. Anatasia Steele bakire bir genç kız. İlk birlikte olduklarında sonuç bingo! Bu açıdan, Christian Grey'e çizilen profil bir takım fantezileri de olsa yatakta çok başarılı bir erkek. Sen ki Anastasia Steele daha ilk ilişkini yaşıyorsun ama her nedense her seferinde orgazm oluyorsun. Bu da Christian Grey'in mükemmelliğini vurgulamak için yapılmış bir saçmalık.


4)Defalarca tekrarlanan cümleler var. Anastasia kızarır, Anatasia'nın karnında kelebekler uçuşur. Christian Grey şöyle yakışıklıdır, böyle seksidir. Sanki biz salağız ve yazar her sayfada kahramanın ne kadar seksi olduğunu belirtmek zorunda kalmış gibi.



Kısaca ben bu romanın harika bir pazarlamak ürünü olduğunu, hatta   bir toplantı sonucu kararlaştırılan bir kitap olduğunu düşünüyorum. Ciddi oranda Twilight'tan etkilenmeler var. Anastasia Bella kadar sıradan, Christian Edward kadar korumacı, ilgili ve seks konusunda başarılı. Twilight tuttu, biz bunun vampir öğesini atarak nasıl bir kitap yaratabiliriz demişler ve ortaya bu seri çıkmış. Şimdi de filmi çekilecekmiş. Fanklüpler kurulmuş, Christian Grey kim olacak tartışmaları başlamış, fan yapımı trailerlar yayınlamış.


Christian Grey'i oynaması muhtemel adaylara bir bakalım.




-Ian Somerhalder

Fan sitelerinde adı geçen bir aday daha çok. Gerçeklik payı pek yok. Christian Grey tasvirine de pek uyumlu değil bana kalırsa.






-Henry Cavill
Christian Grey falan anlamam ama bu adam ne çekse izlerim. Kendisi son zamanların en epic yakışıklılarından.





-Matt Bomer
Daha önceden tanımadığım bir isimdi. Henry Cavill'i andırıyor baya.

 edit: küçük bir araştırma sonucu kendisinin gay olduğunu ve erkek sevgilisi ile 3 tane çocukları olduğunu( taşıyıcı anne yöntemi) öğrenmiş bulunuyorum.

2 yorum:

  1. Aslında bu kitap twilight fanfici imiş. Baya bi ünlü olunca kitap çıkartmışlar. Sanırsam adı Master of the Universe imiş. Çok popüler olunca bir araştırayım demiştim bu karşıma çıktı. Ne kadar doğrudur bilemem tabii. Twilight zaten vasat bir kitaptı. Birde ondan esinlenince iyice zıvanadan çıkmış. İlk kitabın yarısına ancak geldim ve bıraktım. Almadım bende internetten okudum. O kadar bati bir kitabın filmide basit olur diye düşünüyorum. Sırf çekilmek için çekilmiş erotik bir film olacaktık. Ama izlenir mi diye düşününce. O kadar sattıki kitap filmide izlenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şekilde ilk kitaba bile tahammül edemedim. Ama oyuncular iyi seçildiği takdirde filmi izlenebilir bence de.

      Sil