24 Şubat 2013 Pazar

Oscar Tahminleri Değil, Gönülden Geçenler Bunlar

Bu sene merakla beklediğim Oscar Ödülleri bu akşam dağıtılacak. Şimdiye kadar Silver Linings Playbook, Life of Pi, Amour, Lincoln, Django Unchained, Frankenweniee, Anna Karenina,Brave, Argo, Zero Dark Thirty,The Impossible, The Hobbit An Unexpected Journey'i izledim. En çok izlemek istediklerimden biri olan Les Miserables'ı sinemada izlemek istediğim için erteleyip durdum. Ve hala bu kararlılığımı koruyorum.

Filmlerde gerçekten güzel oyunculuklar izledik. Herkes kendini gittikçe geliştiriyor mu ne? Romantik kategorisine girebilecek filmlerde bile "ne oynamış yahu" diyebiliyoruz. Bu çok güzel bir gelişme bana kalırsa. Oscar tahminlerimi yapmıştım. bakmak isteyenleri şöyle alalım. Ama onlar daha çok Akademinin yapacağını düşündüğüm tercihlerdi.

Kendi fikrime gelince bu sene izlediğim filmler içinde en çok Life of Pi'dan etkilendim. İkincisi Silver Linings Playbook ( her ne kadar kitaptan çok sapılmış olsa da). Life of Pi fazlasıyla yorumlanmaya açık bir film. Herkes kendi bakış açısına göre filmi anlamlandırabilir. Hem hikayesi olsun, hem izleyiciye düşünme payı vermesi olsun, bunlara ek olarak müzikleriyle ve görüntüleriyle beni büyüledi. Akademi en iyi film oscarını verir mi? Büyük ihtimalle hayır. Öne çıkanlar Argo ve Lincoln gibi görünüyor. Bir sürpriz olur da bu ikisi yerine Silver Linings Playbook ödülü alırsa yine çok sevinirim. Zira Akademinin Amerikan milliyetçiliği mezu bahsini bir nebze aştığını görmüş oluruz. Ama bu iki büyük ağır top varken zor, çok zor. Lincoln'ü izlemiş ve beğenmemiş biri olarak sanırım ikisi arasından oyum Argo'ya giderdi.




Oyunculuklar... Ne diyebilirm ki gerçekten büyüleyiciydi. Kadın oyuncu deyince adaylar arasından favorim açık ara Jennifer Lawrence. Her şeyiyle dört dörtlüktü. Umarım alır. Yaşı nedeniyle es geçilirse üzülürüm.

Erkek oyuncu - filmi her ne kadar beğenmesem de- Lincoln'deki performansı ile Daniel Day-Lewis'in hakkı.

En iyi görsel efekt kategorisinde başbaşa giden iki aday var. Biri Life of Pi diğeri The Hobbit An Unexpected Journey. Ağır basan bence The Hobbit. Ancak The Hobbit serisinin 3 film süreceği düşünüldüğünde bu dalda ödül alma ihtimalini zayıf görüyüorum. Life of Pi'ye gitmesi de beni hiç ama hiç üzmez. Ancak saç ve makyaj ödülü kesinlikle The Hobbit'e gitmeli.Les Miserables'ı izlemedim ama sanmıyorum ki bu konuda daha iyi olsun.

Anne Karenina'yı izlediğimde kostümlere ve dekorlara kesinlikle bayıldım. Çok ciddi bir emek olduğu ortada.

Saatler kala içimi dökmek zorunda hissettiğim kategoriler bunlardı. Akademi neleri tercih edecek göreceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder